Dagboek eind Juli

18 Juli
Voorlaatste dag van de vrije week zonder werk. We beslissen om naar het kluisbos te gaan en te gaan genieten van het goeie weer en de rust en pracht van de natuur.
Met de picnic mee maken we er een heel gezellige dag van.


20 Juli

Mijn vriendin moet fulltime werken, gelukkig kan ze dit doen vanop afstand.
Ze heeft een behoorlijk zware en stresserend job. Ze werkt voor een kleine organisatie die alleenstaande moeders helpt die in hun asielaanvraag zijn, vaak hebben ze geen onderdak en leven ze op straat, de advocaten die hen vertegenwoordigen laten hen al te vaak aan hun lot over.
Ook de overheid neemt niet de verantwoordelijkheid op die ze horen te nemen. Haar organisatie stelt deze wanpraktijken aan de kaak en winnen dit ook meestal.
Ze zoeken nieuwe advocaten die hun zaak aannemen en zoeken voor een veilig onderdak.
Deze moeders en hun kinderen hebben daarbovenop zware trauma’s, waar zij en haar collega’s ook ondersteuning voor bieden en een luisterend oor voor zijn.
Ik ben enorm blij dat we samen zijn en ik haar kan steunen wanneer ze daar nood aan heeft.
Na een zware werkdag gaan we ’s avonds steeds een flinke wandeling gaan doen voor we ons bed induiken.

25 Juli
’s morgens vroeg opgestaan om de tafel klaar te maken en achter bloemen te gaan.
We vieren vandaag mijn ma haar verjaardag, aangezien we op de dag zelf naar London reizen.
Een groot ontbijtbuffet besteld en het ziet er fantastisch uit, we kunnen hier zeker 2 dagen van eten.

 

28 Juli

Vreemd om na al die tijd mijn thuis en mijn bubbel te verlaten, op naar de wereldstad London.
Het is ook de eerste keer dat mijn vriendin en ikzelf samen de reis ondernemen.
Gelukkig rijzen we met de Eurostar, het is verplicht om vanaf je het station betreedt een masker te dragen en dit tot je uit het station bent van je bestemming.
We worden opgepikt door haar mama, zodat we het openbaar vervoer niet hoeven te nemen en zodoende het onnodige risico kunnen vermijden.
Waarna we afzakken naar het park waar we hebben afgesproken met haar nonkel en nicht.

 

29 Juli
Het is vandaag mijn vriendin haar verjaardag. Omwille van Covid niet kunnen gaan shoppen, maar godzijdank voor online winkels en thuisleveringen.
Alles die ik in gedachten had voor haar, heb ik op deze manier dus toch kunnen bemachtigen. Met een intieme kring vieren we haar verjaardag, en natuurlijk staat er een Iranees feestmaal op het menu.
Wat ondertussen toch wel is uitgegroeid tot mijn favoriete eten, voor degenen die dit lezen het is een absolute aanrader.

 






01 Augustus

Met de vrienden afgesproken om mijn vriendin haar verjaardag te vieren in Aly Paly. Oftewel Alexandra Park, het hoogste gelegen punt van London, waar je een fantastisch zicht hebt op The City.
Iedereen brengt wat lekkers mee, ikzelf heb een hele avond zitten zwoegen om empanadas klaar te maken, een traditionele Zuid-Amerikaanse maaltijd. Gevulde deegwaar, mix van ajuinen, gehakt vlees, rozijnen en olijven. Ikzelf maak hier een vegetarische versie van, en ook eentje met gebakken stukjes gerookte zalm.
 


Anderen hebben dan weer voedsel mee van hun land van origine.

Turkije, Jamaica, Pakistan en Bangladesh.

Wat is het fantastisch om elkaar te zien in real life en niet via onze traditionele quizzen die we deden. Sommige van hen ontmoet ik ook voor de eerste keer.

Van de vroege namiddag tot ’s avonds hebben we heel wat afgelachen, genoten van het lekkere eten, maar door de plotse koude en wind die kwam opzetten besluiten we er een eind aan te maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

13/08 De nachtelijke storm

Your home is your work, your work is your home

De dag des oordeels